Головна  →  Новини  →  8 вересня 2022

Чи варто змінювати документи, якщо вулицю перейменували: інструкція для мешканців та підприємців Києва

Чи варто змінювати документи, якщо вулицю перейменували: інструкція для мешканців та підприємців Києва

У столиці продовжується дерусифікація. Сьогодні Київська міська рада перейменувала ще близько 40 вулиць, провулків і площ нашого міста, назви яких пов’язані з росією та радянським минулим.

Як пояснив Роман Лелюк, директор Департаменту суспільних комунікацій КМДА, терміново документи киянам змінювати не потрібно. І зміна назви вулиці не є зміною місця проживання.

«Перейменування не створює жодних побутових проблем, ніхто не мусить одразу бігти до ЦНАПу, щоб зробити відмітку про нову адресу. Перереєстрація може відбуватися під час заміни паспорта, вклеювання нових фотографій, зміни прізвища тощо. Тобто тоді, коли в людини виникає потреба. Тривалість процедури перереєстрації не обмежена у терміні», — роз’яснює Роман Лелюк.

Документи на нерухомість

Документи, які засвідчують право власності на нерухомість, — свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо — залишаються також чинними.

Такі документи змінюються лише за необхідності. Наприклад, під час купівлі-продажу чи дарування нерухомості.

Однак, власник майна, розташованого на перейменованій вулиці, має право й за власною ініціативою звернутися до органу держреєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін.

Як бути підприємцям

Представникам бізнесу у цьому випадку трохи більше клопоту. Відповідно до чинного законодавства, перейменування вулиці, де зареєстрована юрособа, є зміною місцезнаходження.

Тобто, якщо юридична особа зареєстрована на вулиці, яка змінила назву, необхідно вносити зміни в установчі документи, коригувати відомості про фізичну особу-підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб.

Також потрібно повідомити банки та контрагентів про зміну реквізитів у чинних договорах. Доведеться виготовити й нову печатку та бланки, якими користуєтеся.

Втім, законодавство не ставить жодних часових обмежень. Тому підприємець може владнати ці моменти, коли йому зручно.

Чи потрібно перереєстровувати автомобіль

Оскільки перейменування вулиці не є зміною фактичного місця проживання, то відповідно й змінювати документи не потрібно.

Де отримати довідку про перейменування вулиці

У разі потреби нотаріальних дій із нерухомістю — продаж, успадкування, дарування — ви можете звернутися у Департамент містобудування та архітектури КМДА (вул. Хрещатик, 32) й отримати довідку про перейменування вулиці.

На підставі цієї довідки й правовстановлюючих документів на майно нотаріус видасть нові документи, з відкоригованою назвою.

Перейти до спискуВерсiя для друку